Baza aktów prawnych Unii Europejskiej  Cytaty odnotowujące konkretne użycie tłumaczeń słów angielsko-polskich i polsko-angielskich umieszczone w serwisie Translatica.pl pochodzą z Bazy danych DGT-TM, która jest wyłączną własnością Komisji Europejskiej i została udostępniona bezpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych. Data dostępu do bazy 02.09.2019. Dokładne informacje nt. pochodzenia źródła tłumaczenia oraz daty powstania dokumentu w bazie DGT-TM zostały umieszczone pod poszczególnymi cytatami wraz z aktywnym odnośnikiem do oryginalnego dokumentu z bazy.
 
Lista cytatów w języku polskim i angielskim zawierająca frazę: straight line
The adjusted curve is a
straight line
between the GM used in the model test at the subdivision draught and the intersection of the original SOLAS 90 curve and draught d.

Krzywa skorygowana to
linia prosta
między GM stosowanym w badaniach modelu przy zanurzeniu podziału oraz przecięciem oryginalnej krzywej wynikającej z SOLAS 90 i zanurzenia d.
The adjusted curve is a
straight line
between the GM used in the model test at the subdivision draught and the intersection of the original SOLAS 90 curve and draught d.

Krzywa skorygowana to
linia prosta
między GM stosowanym w badaniach modelu przy zanurzeniu podziału oraz przecięciem oryginalnej krzywej wynikającej z SOLAS 90 i zanurzenia d.

Define the reference control curve as the
straight line
between the points:

Zdefiniować referencyjną krzywą kontrolną jako
linię prostą
między punktami:
Define the reference control curve as the
straight line
between the points:

Zdefiniować referencyjną krzywą kontrolną jako
linię prostą
między punktami:

Define the reference control curve as the
straight line
between the points:

Zdefiniować referencyjną krzywą kontrolną jako
linie prostą
między punktami:
Define the reference control curve as the
straight line
between the points:

Zdefiniować referencyjną krzywą kontrolną jako
linie prostą
między punktami:

...VIa excluding that part which lies to the west of a line drawn by sequentially joining with
straight lines
the following geographical coordinates:

...VIa z wyłączeniem tej części, która leży na zachód od linii nakreślonej przez połączenie kolejno
liniami prostymi
następujących współrzędnych geograficznych:
ICES Division VIa excluding that part which lies to the west of a line drawn by sequentially joining with
straight lines
the following geographical coordinates:

Rejon ICES VIa z wyłączeniem tej części, która leży na zachód od linii nakreślonej przez połączenie kolejno
liniami prostymi
następujących współrzędnych geograficznych:

...VIa excluding that part which lies to the west of a line drawn by sequentially joining with
straight lines
the following geographical coordinates:

...VIa z wyłączeniem tej części, która leży na zachód od linii nakreślonej przez kolejne łączenie
liniami prostymi
następujących współrzędnych geograficznych:
ICES Division VIa excluding that part which lies to the west of a line drawn by sequentially joining with
straight lines
the following geographical coordinates:

Rejon ICES VIa z wyłączeniem tej części, która leży na zachód od linii nakreślonej przez kolejne łączenie
liniami prostymi
następujących współrzędnych geograficznych:

When an articulated vehicle is moving in a
straight line
, the longitudinal median planes of its rigid portion shall coincide and form a continuous plane without any deflection.

Gdy pojazd przegubowy porusza się w
linii prostej
, wzdłużne płaszczyzny symetrii jego części sztywnych pokrywają się i tworzą ciągłą płaszczyznę bez jakiegokolwiek odchylenia.
When an articulated vehicle is moving in a
straight line
, the longitudinal median planes of its rigid portion shall coincide and form a continuous plane without any deflection.

Gdy pojazd przegubowy porusza się w
linii prostej
, wzdłużne płaszczyzny symetrii jego części sztywnych pokrywają się i tworzą ciągłą płaszczyznę bez jakiegokolwiek odchylenia.

When an articulated vehicle is moving in a
straight line
, the longitudinal median planes of its rigid portion shall coincide and form a continuous plane without any deflection.

Gdy pojazd przegubowy porusza się w
linii prostej
, wzdłużne płaszczyzny symetrii jego części sztywnych pokrywają się i tworzą ciągłą płaszczyznę bez jakiegokolwiek odchylenia.
When an articulated vehicle is moving in a
straight line
, the longitudinal median planes of its rigid portion shall coincide and form a continuous plane without any deflection.

Gdy pojazd przegubowy porusza się w
linii prostej
, wzdłużne płaszczyzny symetrii jego części sztywnych pokrywają się i tworzą ciągłą płaszczyznę bez jakiegokolwiek odchylenia.

...have a diagonal measurement of the screen (i.e. the active part of the picture tube measured in a
straight line
) of any size, with a screen width/height ratio of any number, and with a pitch (i.e....

...objęty postępowaniem może mieć dowolną przekątną ekranu (tzn. aktywną część kineskopu, mierzoną w
linii prostej
), z ekranem o dowolnym stosunku szerokości do wysokości i o podziałce (tj. o...
The product concerned can have a diagonal measurement of the screen (i.e. the active part of the picture tube measured in a
straight line
) of any size, with a screen width/height ratio of any number, and with a pitch (i.e. the gap between two lines of the same colour at the centre of the screen) of not less than 0,4 mm. Furthermore, the products can be specified by the flatness of their tubes: the bulb-type (including semi-flat/full square), the flat tubes and real flat or flat-slim tubes.

Produkt objęty postępowaniem może mieć dowolną przekątną ekranu (tzn. aktywną część kineskopu, mierzoną w
linii prostej
), z ekranem o dowolnym stosunku szerokości do wysokości i o podziałce (tj. o przerwie pomiędzy dwiema liniami tego samego koloru w centrum ekranu) nie mniejszej niż 0,4 mm. Ponadto produkty mogą różnić się pod względem płaskości kineskopów: kineskop sferyczny (w tym półpłaski i typu „full square”), kineskop płaski i kineskop całkowicie płaski (typu „real flat”) lub typu „flat slim”.

The equations for the dashed
straight lines
of graphs 1 and 2 are:

Równania w odniesieniu do
prostych linii
przerywanych na wykresach 1 i 2 są następujące:
The equations for the dashed
straight lines
of graphs 1 and 2 are:

Równania w odniesieniu do
prostych linii
przerywanych na wykresach 1 i 2 są następujące:

...line HV H1 making a 45° angle with the horizontal and a straight line H1 H4, 25 cm above the
straight line
hh, or the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizontal (see

...z prostej HV H1, tworzącej kąt 45° z linią poziomą i prostej H1 H4, znajdującej się 25 cm powyżej
linii prostej
hh, lub prostej HV H3, wznoszącej się pod kątem 15° powyżej linii poziomej (zob....
On the other side it shall not extend beyond either the broken line HV H1 H4 formed by a straight line HV H1 making a 45° angle with the horizontal and a straight line H1 H4, 25 cm above the
straight line
hh, or the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizontal (see annex 4 to this Regulation).

Po drugiej stronie nie może ona przekraczać albo linii łamanej HV H1 H4 składającej się z prostej HV H1, tworzącej kąt 45° z linią poziomą i prostej H1 H4, znajdującej się 25 cm powyżej
linii prostej
hh, lub prostej HV H3, wznoszącej się pod kątem 15° powyżej linii poziomej (zob. załącznik 4 do niniejszego regulaminu).

...HV H1 making a 45° angle with the horizontal and the straight line H1 H4, 1 per cent above the
straight line
hh or the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizontal (see a

...HV H1 tworzącej kąt 45° z linią poziomą oraz linii prostej H1 H4, przebiegającej 1 % powyżej
linii prostej
hh, albo poza linię prostą HV H3, przebiegającą pod kątem 15° powyżej linii poziomej (
The "cut-off" must be a horizontal straight line on the side opposite to the direction of the traffic for which the headlamp is intended; on the other side, it must not extend beyond either the broken line HV H1 H4 formed by a straight line HV H1 making a 45° angle with the horizontal and the straight line H1 H4, 1 per cent above the
straight line
hh or the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizontal (see annex 4).

Granica światła i cienia po stronie przeciwnej do kierunku ruchu, do którego reflektor jest przystosowany, musi przebiegać poziomo w linii prostej; natomiast po drugiej stronie nie może ona wychodzić albo poza linię łamaną HV H1 H4, składającą się z linii prostej HV H1 tworzącej kąt 45° z linią poziomą oraz linii prostej H1 H4, przebiegającej 1 % powyżej
linii prostej
hh, albo poza linię prostą HV H3, przebiegającą pod kątem 15° powyżej linii poziomej (zob. załącznik 4).

...line HV H1 making a 45° angle with the horizontal and the straight line H1 H4, 25 cm above the
straight line
hh, or the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizontal (see

...utworzoną przez linię prostą HV H1 tworzącą kąt 45° z poziomą i linię prostą H1 H4 25 cm powyżej
linii prostej
hh, lub poza linię prostą HV H3 nachyloną pod kątem 15° powyżej poziomej (patrz: załąc
The ‘cut-off’ must be a horizontal straight line on the side opposite to the direction of the traffic for which the headlamp is intended; on the other side, it must not extend beyond either the broken line HV H1 H4 formed by a straight line HV H1 making a 45° angle with the horizontal and the straight line H1 H4, 25 cm above the
straight line
hh, or the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizontal (see annex 3).

„Linia odcięcia” musi być poziomą linią prostą po stronie przeciwnej do kierunku ruchu, dla którego światło główne jest przeznaczone; po drugiej stronie nie może ona wykraczać poza przerywaną linię HV H1 H4 utworzoną przez linię prostą HV H1 tworzącą kąt 45° z poziomą i linię prostą H1 H4 25 cm powyżej
linii prostej
hh, lub poza linię prostą HV H3 nachyloną pod kątem 15° powyżej poziomej (patrz: załącznik 3).

...line HV H1 making a 45° angle with the horizontal and the straight line H1 H4, 25 cm above the
straight line
hh, or the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizontal (see

...ani poza linię łamaną HV H1 H4 utworzoną przez prostą HV H1 odchyloną od poziomu o kąt 45° i
prostą
H1 H4 położoną 25 cm powyżej prostej hh, ani poza prostą HV H3 odchyloną od poziomu o kąt 15°
The ‘cut-off’ must be a horizontal straight line on the side opposite to the direction of the traffic for which the headlamp is intended; on the other side, it must not extend beyond either the broken line HV H1 H4 formed by a straight line HV H1 making a 45° angle with the horizontal and the straight line H1 H4, 25 cm above the
straight line
hh, or the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizontal (see Annex 3).

Po stronie przeciwnej do strony określającej kierunek ruchu w systemie, do którego przeznaczone jest dane światło główne, granica światła i cienia musi mieć kształt poziomej linii prostej, natomiast po drugiej stronie granica ta nie może wykraczać ani poza linię łamaną HV H1 H4 utworzoną przez prostą HV H1 odchyloną od poziomu o kąt 45° i
prostą
H1 H4 położoną 25 cm powyżej prostej hh, ani poza prostą HV H3 odchyloną od poziomu o kąt 15° (zob. załącznik 3).

...H1 standing at an angle of 45° to the horizontal and a straight line H1 H4 lying 25 cm above the
straight line
hh, nor beyond the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizont

...ani poza linię łamaną HV H1 H4 utworzoną przez prostą HV H1 odchyloną od poziomu o kąt 45° i
prostą
H1 H4 położoną 25 cm powyżej prostej hh, ani poza prostą HV H3 odchyloną od poziomu o kąt 15°
The ‘cut-off’ must be a horizontal straight line on the side opposite to the direction of traffic for which the headlamp is intended; on the other side it must extend neither beyond the broken line HV H1 H4 formed by a straight line HV H1 standing at an angle of 45° to the horizontal and a straight line H1 H4 lying 25 cm above the
straight line
hh, nor beyond the straight line HV H3, inclined at an angle of 15° above the horizontal (see annex 4).

Po stronie przeciwnej do strony określającej kierunek ruchu w systemie, do którego przeznaczone jest dane światło główne, granica światła i cienia musi mieć kształt poziomej linii prostej, natomiast po drugiej stronie granica ta nie może wykraczać ani poza linię łamaną HV H1 H4 utworzoną przez prostą HV H1 odchyloną od poziomu o kąt 45° i
prostą
H1 H4 położoną 25 cm powyżej prostej hh, ani poza prostą HV H3 odchyloną od poziomu o kąt 15° (zob. załącznik 4).

...curves shall be applied within the areas of diagrams 1A, 1B and 1C of this annex defined by the
straight lines
k = 0,8 and z = 0,8.

...w odniesieniu do obszarów na diagramach 1A, 1B i 1C w niniejszym załączniku określonych
liniami prostymi
k = 0,8 i z = 0,8.
However, if, in tests made under the provisions of paragraphs 3.1.1 or 5.1.1, braking performances are obtained which are higher than those prescribed in Annex 4, the provisions relating to the adhesion utilization curves shall be applied within the areas of diagrams 1A, 1B and 1C of this annex defined by the
straight lines
k = 0,8 and z = 0,8.

Jeżeli w badaniach przeprowadzonych zgodnie z wymogami określonymi w pkt 3.1.1 lub 5.1.1 uzyskuje się jednak większe wartości skuteczności hamowania niż wartości zalecane w załączniku 4, wymogi dotyczące krzywych wykorzystania przyczepności mają zastosowanie w odniesieniu do obszarów na diagramach 1A, 1B i 1C w niniejszym załączniku określonych
liniami prostymi
k = 0,8 i z = 0,8.

...utilization curves shall be applied within the areas of diagram 1 of this annex defined by the
straight lines
k = 0,8 and z = 0,8.

...przyczepności stosuje się na powierzchniach na wykresie 1 w niniejszym załączniku ograniczonych
prostymi
k = 0,8 i z = 0,8.
However, if, in tests made under the provisions of paragraph 3.1., braking performances are obtained which are higher than those prescribed in Annex 3, the provisions relating to the adhesion utilization curves shall be applied within the areas of diagram 1 of this annex defined by the
straight lines
k = 0,8 and z = 0,8.

Jeżeli jednak w badaniach z pkt 3.1 zmierzona skuteczność hamowania jest większa niż wymagana na mocy załącznika 3, to przepisy dotyczące krzywej wykorzystania przyczepności stosuje się na powierzchniach na wykresie 1 w niniejszym załączniku ograniczonych
prostymi
k = 0,8 i z = 0,8.

...of test substance have been used, the degradation curve may deviate considerably from a
straight line
(semi-logarithmic plot) and first order kinetics may not be valid.

Jeśli użyto wysokich stężeń badanej substancji, to krzywa degradacji może znacznie odbiegać od
linii prostej
(wykresu półlogarytmicznego) i kinetyka pierwszego rzędu może nie być ważna.
If high concentrations of test substance have been used, the degradation curve may deviate considerably from a
straight line
(semi-logarithmic plot) and first order kinetics may not be valid.

Jeśli użyto wysokich stężeń badanej substancji, to krzywa degradacji może znacznie odbiegać od
linii prostej
(wykresu półlogarytmicznego) i kinetyka pierwszego rzędu może nie być ważna.

movement of the vehicle: the vehicle must proceed, driven by its own engine, in a
straight line
and on a level surface, at a speed of 50 ± 5 km/h.

przemieszczanie pojazdu: pojazd porusza się napędzany własnym silnikiem,
po linii prostej
i po poziomej powierzchni, z prędkością 50 ± 5 km/h.
movement of the vehicle: the vehicle must proceed, driven by its own engine, in a
straight line
and on a level surface, at a speed of 50 ± 5 km/h.

przemieszczanie pojazdu: pojazd porusza się napędzany własnym silnikiem,
po linii prostej
i po poziomej powierzchni, z prędkością 50 ± 5 km/h.

Whatever the form of the record sheet, the speed recording stylus must normally move in a
straight line
and at right angles to the direction of travel of the record sheet.

Niezależnie od rodzaju wykresówki pisak rejestrujący prędkość musi normalnie przesuwać się
po linii prostej
i pod kątem
prostym
w stosunku do kierunku przesuwu wykresówki.
Whatever the form of the record sheet, the speed recording stylus must normally move in a
straight line
and at right angles to the direction of travel of the record sheet.

Niezależnie od rodzaju wykresówki pisak rejestrujący prędkość musi normalnie przesuwać się
po linii prostej
i pod kątem
prostym
w stosunku do kierunku przesuwu wykresówki.

Between two deformed pillars the contour shall be a theoretical surface, determined by
straight lines
, connecting the inside contour points of the pillars which were the same height above the floor...

Kształt pomiędzy dwoma zniekształconymi słupkami będzie przestrzenią teoretyczną określoną
liniami prostymi
, łączącymi punkty wewnątrz kształtu słupków, które znajdowały się na tej samej wysokości...
Between two deformed pillars the contour shall be a theoretical surface, determined by
straight lines
, connecting the inside contour points of the pillars which were the same height above the floor level before the rollover test (see Figure 1).

Kształt pomiędzy dwoma zniekształconymi słupkami będzie przestrzenią teoretyczną określoną
liniami prostymi
, łączącymi punkty wewnątrz kształtu słupków, które znajdowały się na tej samej wysokości powyżej poziomu podłogi przed badaniem metodą przewracania (rys. 1).

Lista haseł polskich
Lista haseł angielskich
Lista haseł niemieckich
Lista haseł włoskich
Lista haseł rosyjskich